středa 21. února 2018

Série Pomsta & rozbřesk

1

Dneska bych Vás chtěla více seznámit s jednou velmi úžasnou a dobře propracovanou sérií.
Výsledek obrázku pro pomsta rozbřeskNejdříve Vás asi uvedu do děje prvního dílu.
Chálid-kalif (král králů) Chorásánu má jediný úkol-brát si každou noc novou dívku za manželku a ráno při rozbřesku ji nechat pověsit na hedvábném provazu.Když takhle skončí šestnáctiletá Šíva,nejlepší kamarádka Šeherezády,rozhodne se Šeherezáda,že se dobrovolně stane novou kalifovou ženou a připraví na něj pomstu.Byla nejen přemlouvána,aby tuhle šílenost vzala zpátky,ale také někdy považována za hlupačku.Šeherezádě šlo jen o jedno-zastavit a ukončit tohle šílenství jednou provždy a zůstat při tom naživu.Měla totiž jednu zbraň,se kterou si byla jistá,že zůstane naživu-příběh a odhodlání.Co když ale zjistí,že Chálid není takový,jaký si myslela?Jak se zachová a jak se k ní zachová Chálid?



Ve druhém díle se setkáváme s Chorásánem jako s velmi nejistým královstvím napokraji války.Umírá zde plno nevinných lidí a Šeherezáda se kvůli kletbě musí na krátkou chvíli s Chálidem ropzloučit.Vrátila se ke své rodině a do bezpečí.Jakto,že je všechno jinak,než se zdá?Proč už nemůže rázem věřit svým nejbližším a proč se sní přestává zacházet jako s uznávanou kalifou Chorásánu?

  • Musím říct,že první díl jsem si zamilovala už asiu u čtyřicáté strany.Hodně mi sedlo i to prostředí,ve kterém je příběh vyprávěn.Líbilo se mi,jak autorka popisovala Šeherezádu.Šeherezáda nebyla jen obyčejná náctiletá dívenka.Měla odhodlání ,smysl pro  někoho bojovat,plná sarkasmu...
          Šlo vidět,že se autorka snaží Šeherezádu popisovat jakomladou ženu s mužským myšlením a
         odhodláním a ženským cítěním.Naopak u Chálida mi chvíli trvalo,než jsem pochopila jeho myšlení a
         cítění.
       
         Hodně se mi v tomhle díle pletly postavy,proto jsem si nějaké úryvky musela přečíst i nadvakraát.
         Jinak tenhle díl  byl pro mě velmi milým překvapením u kterého jsem s hrdinkou prožívala každou
        stranu až do konce příběhu.

  • Musím se přiznat,že jsem měla sto chutí druhý díl odložit.Prvních 200 stran bylo pro mě opravdu nudným a nezáživným čtením.Chápu,že autorka musela všechno přivést na pravou míru,ale přijde mi,že tím promarnila polovinu knihy.V půli knihy jakoby přišel nějaký zvrat.Jakoby si žezlo převzala zase ta původní autorka.Rázem měla kniha plno akce,napětí,také romantiky...Knihu jsem si začala neskutečně užívat.Bylo zde plno zvratů a odhalení u kterých jsem to nechtěla ani věřit.
         Musím říct,že kniha mě poté začala neskutečně bavit a jsem opravdu ráda,že jsem ji nakonec
        neodložila.Opět se mi zde hodně pletly postavy,ale jelikož to bylo z úplně jiného prostředí,byla zde jiná
        jména,než na která jsme zvyklí,tak se to dalo i čekat.


  •  Musím se přiznat,že jednu věc jsem zde nepochopila.První díl byl psán stylem úplně normálního románu a až ke konci knihy bylo "odhaleno" nějaké to fantasy.Zato u druhého dílu mi přišlo,že zde fantasy vecpali úplně všude kam se dalo.Rázem postavy dokázalki za druhé umírat a rázem za druhé žít.Byl mezi těmi dvouma díly strašně velký zvrat a to mi trochu nevyhovovalo.
    
        Jsem opravdu ráda,že jsem si tuhle sérii přečetla.Bylo to něco jiného než normálně čtu a vyhovovalo mi
        tu i zo prostředí,kde je děj odehrán.Určitě vám tuhle četbu doporučuji a hlavně nezapomeňte na
        slovníček na konci knihy! :D (na který jsem došla poměrně pozdě)...:D



Výsledek obrázku pro pomsta rozbřesk                            Výsledek obrázku pro ruze a dyka


1 komentář:

  1. Já jsem četla první díl, který se mi kromě líbil, ale zase u druhého se bojím jelikož moc dobré hodnocení nemá.

    OdpovědětVymazat